Biuro Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości
- prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem studium uwarunkowań
i kierunków zagospodarowania przestrzennego, miejscowych planów zagospodarowania, ich zmian oraz oceny ich realizacji, - prowadzenie aktualizowanego rejestru studium i planów przestrzennych, gromadzenie dokumentacji planistycznych dotyczących tych opracowań oraz odpowiednie przechowywanie planów przestrzennych i studium - również uchylonych i nieobowiązujących,
- prowadzenie rejestru wniosków o opracowanie lub zmianę studium i planów przestrzennych oraz ich analiza,
- opracowywanie i aktualizowanie kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy w oparciu o strategię rozwoju Gminy,
- sporządzanie i wydawanie zaświadczeń oraz wypisów i wyrysów z planów przestrzennych i studium uwarunkowań i zagospodarowania przestrzennego,
- prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących wydawania decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego i decyzji o warunkach zabudowy i ich zmiany, odmowie ustalenia warunków zabudowy, przeniesieniu decyzji na inny podmiot oraz prowadzenie rejestru wydanych decyzji,
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach związanych
z roszczeniami finansowymi wynikającymi z uchwalenia lub zmiany planu zagospodarowania przestrzennego (odszkodowania z tytułu obniżenia wartości nieruchomości i opłata z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku
z uchwaleniem planu miejscowego lub jego zmiany - renta planistyczna), - wydawanie opinii urbanistycznych dla potrzeb wewnętrznych i zewnętrznych,
- opiniowanie projektów podziałów geodezyjnych, wykazu nieruchomości komunalnych przeznaczonych do sprzedaży, dzierżawy i najmu, zarządu
i użytkowania wieczystego, - prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących wydawania decyzji
o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji, ich zmiany, odmowy wydania decyzji, przeniesieniu decyzji na inny podmiot oraz prowadzenie rejestru wydanych decyzji, - wydawanie opinii w sprawie wydobywania na potrzeby organu koncesyjnego,
- wydawanie opinii dotyczących prac geologicznych i górniczych,
- opiniowanie planu ruchu zakładu.
- prowadzenie spraw z zakresu rozgraniczeń nieruchomości:
- przygotowywanie postanowień o wszczęciu postępowań rozgraniczeniowych,
- analiza i kontrola dokumentacji rozgraniczeniowej,
- orzekanie o umorzeniu i zatwierdzeniu rozgraniczeń,
- przesyłanie dokumentacji wraz z opinią do organów wyższej instancji i sądów,
- analiza i ocena przedłożonych do zatwierdzenia operatów pomiarowych pod względem formalno-prawnym i częściowo technicznym,
- wydawanie decyzji zatwierdzających podziały i przekazywanie kompletu dokumentów do zmian w ewidencji gruntów.
- prowadzenie spraw z zakresu nazewnictwa ulic i numeracji nieruchomości:
- prowadzenie rejestru budynków i dyżurnej mapy z przejściem do systemu komputerowego.
- wydawanie zawiadomień o nadaniu numeracji budynków z przesłaniem do stosownych organów.
- przygotowywanie uchwał i prowadzenie spraw z zakresu nadawania i zmian
w nazewnictwie ulic.
- prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat adiacenckich,
- prowadzenie spraw z zakresu scaleń i wymiany gruntów,
- prowadzenie spraw dotyczących obiektów fizjograficznych,
- regulacja stanów prawnych nieruchomości gruntowych.
- przygotowywanie dokumentacji do komunalizacji nieruchomości na rzecz Gminy,
- wykonywanie prawa pierwokupu przez Gminę,
- prowadzenie spraw z zakresu użytkowania wieczystego gruntów, w tym przekazywanie gruntów w użytkowanie wieczyste, aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego,
- przygotowanie rozstrzygnięć administracyjnych związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
- tworzenie zasobów gruntów komunalnych na cele zabudowy oraz nabywanie nieruchomości na inne cele, w tym pod inwestycje gminne,
- prowadzenie analizy wykorzystania mienia komunalnego nieruchomego
i przedstawianie propozycji jego wykorzystania, - przygotowywanie i przeprowadzanie procedury sprzedaży oraz organizowanie przetargów na sprzedaż nieruchomości gruntowych zabudowanych
i niezabudowanych, - organizowanie prac komisji do spraw sprzedaży nieruchomości gruntowych zabudowanych i niezabudowanych,
- prowadzenie ewidencji sprzedaży,
- prowadzenie spraw dotyczących odszkodowań za grunty przejęte pod drogi publiczne przez Gminę Wschowa,
- prowadzenie spraw związanych z zasiedzeniem gruntów,
- obciążanie nieruchomości służebnością przechodu i przejazdu.
INFORMACJA DLA ZAINTERESOWANYCH ZAKUPEM NIERUCHOMOŚCI GRUNTOWYCH:
Biuro Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości, informuje że zgodnie z art. 13 ust. 1 oraz art. 37 ust.1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (tj. Dz.U.2018.2204) nieruchomości gminne mogą być przedmiotem obrotu. Natomiast zgodnie z Zarządzeniem nr
200/2019 Burmistrza Miasta i Gminy Wschowa z dnia 12.09.2019 r. została ustalona poniższa procedura zbywania nieruchomości gruntowych stanowiących mienie Gminy Wschowa.
(poniżej procedura)