Organizacja Urzędu
Burmistrz oraz Zastępca Burmistrza przyjmują mieszkańców w sprawie skarg i wniosków
w środy w godzinach od 13:00 do 17:00, po wcześniejszym umówieniu spotkania.
Zapisów na spotkanie można dokonać telefonicznie: 65 540 86 50 bądź wysyłając e-maila: sekretariat [dot] umigwschowa [dot] pl
- Biuro Inwestycji i Infrastruktury
- Biuro Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości
- Biuro Oświaty i Spraw Społecznych
- Referat Gospodarki Komunalnej
- Referat Ochrony Środowiska
- Referat Finansów
- Stanowisko ds. planowania budżetu
- Referat Podatków i Windykacji
- Straż Miejska
- Referat do spraw obronnych, OC i Zarządzania Kryzysowego
- Urząd Stanu Cywilnego
- Referat Rozwoju
- Referat Komunikacji Społecznej
- Referat Audytu i Kontroli
- Referat Organizacyjny
- Stanowisko ds. obsługi Rady Miejskiej
- Referat Informatyczny
- Referat Kadr i Płac
- Referat Zamówień Publicznych
Załatwiaj sprawy urzędowe przez internet na ePUAP
Zgodnie z art. 16 ust. 1 i 1 a ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730) Urząd Miasta i Gminy Wschowa zapewnia możliwość przekazania danych również w postaci elektronicznej przez wymianę dokumentów elektronicznych związanych z załatwianiem spraw należących do jego działania.
Urząd Miasta i Gminy Wschowa udostępnia Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na platformie ePUAP pod adresem:
/UMiGWschowa/SkrytkaESP
Korzystanie z Elektroniczne Skrzynki Podawczej zlokalizowanej na platformie ePUAP wymagana posiadania bezpłatnego konta użytkowania elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP , który umożliwia złożenie formularza za pośrednictwem platformy.
Wymagania dla dokumentu wniesionego w formie dokumentu elektronicznego (art. 63 ust. 3a, ust. 4 Kodeksu Postępowania Administracyjnego oraz art. 168 Ordynacji Podatkowej):
1. Musi być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo profilem zaufanym, lub uwierzytelniane w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej;
2. Musi zawierać adres elektroniczny wnoszącego podanie;
Maksymalny rozmiar pojedynczego załącznika elektronicznego, doręczonego za pomocą Elektronicznej Skrzynki Podawczej nie powinien przekraczać 9 MB. Akceptowane formy załączników to: DOC, RTF, XLS, CSV, TXT, GIT, TIF, BMP, JPG, PDF, ZIP;
Chcesz załatwić sprawę w USC, US, ZUS albo w urzędzie gminy? Brakuje ci zaświadczenia lub odpisu, a może chcesz złożyć wniosek? Możesz zrobić to przez internet. Skorzystaj z ePUAP — bezpłatnej platformy do kontaktu z różnymi urzędami i załatw swoją sprawę szybko, wygodnie i bez kolejek.
Informacja o usłudze:
Co to jest ePUAP
ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. To miejsce, gdzie usługi są udostępniane. Dzięki ePUAP załatwisz wiele spraw w różnych urzędach bez wychodzenia z domu — przez internet, w wybranym przez siebie czasie i w dowolnym miejscu.
Co zyskasz
Przez ePUAP możesz korzystać z usług — elektronicznie, szybko, wygodnie i bezpiecznie:
- załatwić wiele spraw w różnych urzędach,
- sprawdzać na bieżąco statusy spraw i wniosków,
- odbierać i wysyłać urzędową korespondencję.
Wszystkie te usługi są dostępne przez internet, więc możesz z nich korzystać, kiedy chcesz i gdzie chcesz.
Każda wysyłka i odbiór pisma przez ePUAP ma urzędowe poświadczenie odbioru (UPO), które jest tak samo ważne jak awizo.
Jakie urzędy i jakie sprawy obsługuje ePUAP
Coraz więcej spraw możesz załatwić przez internet, bo coraz więcej urzędów udostępnia swoje usługi na ePUAP. Są to między innymi:
- samorządy, w tym urzędy gminy — złóż wniosek o dowód dla siebie lub dziecka; zgłoś utratę lub zniszczenie dowodu albo prawa jazdy; zawiadom o sprzedaży samochodu; dopisz się do spisu wyborców,
- USC (urzędy stanu cywilnego) — uzyskaj odpisy aktów: małżeństwa, urodzenia, zgonu, lub inne dokumenty; zgłoś urodzenie dziecka,
- ZUS (Zakład Ubezpieczeń Społecznych) — sprawdź, czy pracodawca cię ubezpieczył i jaką dostaniesz emeryturę; przejrzyj swoje zwolnienia lekarskie i składki,
- NFZ (Narodowy Fundusz Zdrowia) — odbierz przed wyjazdem za granicę kartę EKUZ (Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego),
- US (urzędy skarbowe) — sprawdź swoje rozliczenia podatkowe; zgłoś spadek lub darowiznę,
- KRK (Krajowy Rejestr Karny) — pobierz zaświadczenie o niekaralności,
- UP (urzędy pracy) — zarejestruj się jako osoba bezrobotna i korzystaj ze szkoleń,
- Rejestr PESEL i Rejestr Dowodów Osobistych — sprawdź swoje dane i dokumenty,
- inne urzędy administracji publicznej (centralne, regionalne i lokalne) oraz instytucje publiczne — zarejestruj działalność gospodarczą; złóż wniosek o Kartę Dużej Rodziny; wyślij pismo ogólne, gdy nie ma formularza do załatwienia twojej sprawy.
Kto może skorzystać z usługi
Każdy, kto:
- ma numer PESEL,
- ma konto na ePUAP,
- może potwierdzić swoją tożsamość w internecie.
Żeby korzystać z usług na ePUAP i podpisywać elektroniczne dokumenty, musisz potwierdzić swoją tożsamość w internecie — urząd musi wiedzieć, kim jesteś. Chodzi o to, żeby wszystko było bezpieczne i nikt nie mógł się pod ciebie podszyć.
Potwierdzić swoją tożsamość w internecie możesz na 2 sposoby:
- bezpłatnym profilem zaufanym (eGo) — sprawdź, jak założyć profil zaufany,
- płatnym certyfikatem kwalifikowanym.
Jak korzystać z platformy ePUAP
Zaloguj się na ePUAP, wybierz interesującą cię sprawę i wypełnij odpowiedni wniosek. Podpisz go i wyślij. Wszystko to robisz przez internet.
Dzięki platformie nie musisz iść do urzędu, by osobiście złożyć papierowy wniosek, ani na pocztę, by go wysłać. Nie ograniczają cię godziny pracy urzędów — sam decydujesz, kiedy złożysz wniosek. Wniosku nie musisz podpisywać ręcznie — do podpisu elektronicznych dokumentów służy bezpłatny profil zaufany.
Kiedy możesz zacząć korzystać z ePUAP
W dowolnym momencie. Wystarczy, że masz konto na ePUAP i profil zaufany oraz dostęp do internetu.