Urząd Stanu Cywilnego

 

Małgorzata Masłowska 
Kierownik USC
 
Aneta Zakrzewska
Zastępca Kierownika USC
 
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:
  1. sporządzanie i rejestracja aktów stanu cywilnego: urodzeń, małżeństw, zgonów,
  2.  przyjmowanie oświadczeń wynikających z kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
  3. wydawanie zaświadczeń, wynikających z prawa o aktach Stanu Cywilnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
  4. prowadzenie statystyki urodzeń, małżeństw i zgonów,
  5. prowadzenie archiwum akt stanu cywilnego,
  6. wykonywanie innych zadań określonych w ustawie Prawo o aktach stanu cywilnego oraz kodeksie rodzinnym i opiekuńczym,
  7. korespondencja z placówkami konsularnymi w sprawach stanu cywilnego,
  8. udzielanie ślubów,
  9. transkrypcja i odtwarzanie treści aktów stanu cywilnego, sporządzonych za granicą
  10. uzupełnianie, prostowanie treści aktów stanu cywilnego oraz dokonywanie wzmianek i przypisków w aktach stanu cywilnego
  11. przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawców,
  12. wydawanie decyzji w sprawie zmiany imion i nazwisk,
  13. organizacja Jubileuszu 50-lecia pożycia małżeńskiego oraz 100-lecia urodzin.
Do pobrania: 

Publikacja: s.ps